Trainen voor 15 of 25 kilometer wandelen – deel 1

Stel je wilt eind september meedoen aan de Geuzenwandeltocht en 15 of 25 kilometer wandelen, maar dat heb je nog niet eerder gedaan. Je maakt wel af en toe een ommetje of je wandelt een paar keer in de week een uur. Dan heb je een goede start. Maar hoe zorg er je nou voor dat je die 15 of 25 kilometer ook goed doorkomt? 

Daar willen we je graag een handje bij helpen. Want, geloof het of niet, ook voor een wandeltocht van een dergelijke afstand kan je je voorbereiden, trainen. 

De komende weken laten we je elke week weten welke afstanden je moet lopen om eind september voorbereid te zijn op 15 of 25 probleemloze kilometers. Daarbij gaan we ervan uit dat je twee keer in de week de gelegenheid hebt om minimaal anderhalf uur te wandelen.

Om te beginnen, beginnen we deze week. 

Voor de 15 kilometer wandel je deze week 1 x 8,5 en 1 x 9,5 kilometer. 
Voor de 25 kilometer wandel je deze week 1x 9,0 en 1 x 13 kilometer.

Eind van deze week vertellen we wat je de komende twee weken zou moeten wandelen om deze afstanden te halen. 


Succes en vergeet niet je in te schrijven voor de Geuzenwandeltocht!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *